Tallinna!

Hotellin kahvila

Upea vanhakaupunki

Kauniit maisemat odottivat myös suomen päässä
Hei vaan. Nyt on vietetty MAHTAVA loma Tallinnassa. Olimme reissussa 3yötä ja 4 päivää. Yövyimme Meriton Grand Spassa n. 2-3 kilometria laivasatamasta ja n. 500 metriä vanhasta kaupungista. Loma oli kylypylälomana varustettu, mutta tietenkin lisäsimme siihen kulttuuria ja muutakin huvia. Saavuimme Tallinnaan torstaina klo 14 ja siitä lähdimme hotelliin. Hotelli oli oikein meillyttävä ja voin suositella sitä kaikille. Hotellissa oli upea allas- ja spaosasto isoilla uima- ja porealtailla sekä 4 erilaista saunaa. Saunoja oli: aromi, höyry, suola ja suomalainen :)
Torstaina kävimme myös kävelyllä kaupungilla ja viihdyimme vanhassakaupungissa iltamyöhään. AIVAN mahtava paikka! 800-vuotta vanha kaupunki täynnä upeita rakennuksia, pieniä katuja ja kujia. Kadut ovat täynnä ihania ravintoloita, pieniä kahviloita, upeita liikkeitä ja henkilökuntaa keskiajanasuissa. Palvelu on hyvää ja iloista.
Perjantaina vietimme aamun altailla ja spassa. Ja sitten suuntasimme teletorniin. Nappasimme taksin (muistakaa aina käyttää valkoisia takseja, ovat halvat ja kuskit ovat ystävällisiä) hotellin edestä ja matkasimme n. vartin verran teletorniin. Myös erittäin kannattava reissu. Tornin näköalat oli kyllä huikeat! Ja koko huvista (2aikuista, 1lapsi) maksoimme 15 euroa.
Lauantaina vietimme taas aamun spassa ja sitten suuntasimme eläintarhaan. Eläintarha oli hieno! Siisti ja ISO! Eläimiä oli vaikka mitä! Lemppareita olivat kyllä jääkarhu, hylkeet ja pienet kämmenenkokoiset apinat :) Eläintarha maksukaan ei ollut kallis, 12,50!! Koko porukalta!! 5 tuntia kävelimme siellä, väsyneinä, mutta iloisina. Kyllä siellä pienten lasten kanssa täyttyy käyttää niitä kärryjä kuljetusapuna. Mutta onneksi meidän pikku Ella oli niin reipas ja enempi ininää tuli meiltä vanhemmilta :) Eläintarhan jälkeen menimme vastapäätä sijaitsevaan ostariin, Rocca Al Mareen. Se on kyllä hieno ostoskeskus ja jos haluat ostoksille niin sinne kyllä kannattaa mennä! :D
Illalla kävimme vielä kahden kesken pulahtamassa altailla ja höyrysaunassa <3
Sunnuntaina oli jo viimeinen päivä ja huomasimme kuinka nopeasti loma oli jo loppumassa. Aamun vietimme taas spassa, sitten luovutimme huoneen ja lähdimme viimetipan ostoksille sillä laiva oli lähdössa vasta puoli viideltä.
Kaiken kaikkiaan loma oli loistava! Kuviakin kertyi 1,500 :) Jos kaipaat pientä luksuslomaa kohtuuhinnalla ihan kahden kesken taikka lapset mukana, niin se voi löytyä vain kahden ja puolen tunnin laivamatkan päästä.
Oikein hauskaa alkuviikkoa kaikille!

1. Oli varmaan ihana miniloma. En ole käynytkään Tallinassa yli kymmeneen vuoteen. Pitäisi joskus taas käydä, oi jos kaikkea ehtis tehdä kun tullaan kesällä Suomeen. Aika vaan aina loppuu kesken.

1. Oli kyllä mahtava loma :-) muistan kyllä kun itse lomaili kesäisin suomessa, niin aika loppui aina kesken...

2. Oi oi, ihana loma ollut teillä Tallinnassa ja kuvista päätellen sää suosi :) Oltiin viime kesänä minilomalla Tallinnassa ja myöskin yövytiin kylpylähotellissa, matkassa kun oli 10v tyttö, kyllä tykkäsi. Tallinnan näki ihan erilailla, kun oli päiviä aikaa tutustua ympäristöön, sen nopean risteilyn sijaan!

1. Oli kyllä lapsellekin sopiva matka :-) juu lämmintä oli jokapäivä :-) kyllä samakaltaisen reissun teemme uudelleen :-)

3. Hei, onpa ihania kuvia!! Kiva nähdä kuviasi puhelumme jälkeen. Kuvat sinusta ja Ellastaa ovat suloisia!

4. Voi eii..minulla oli tullut tänne 5 kommenttia ja nyt yksi puuttuu :-( Niina, olisiko sinun kommenttisi ollut? En ehtinyt lukea sitä, mutta olin katsovinani että se oli sinulta :-)

5. Mekin kävimme samoissa paikoissa muutama viikko sitten. Kivoja kuvia ja hyvän tuulien blogi!

6. Kiitos hyvistä matkavinkeistä!
    Tallinnassa olen käynyt usein mutta aina päiväseltään. Nyt tekisi kyllä mieli jäädä yöksi!

1. Voikun kiva :) Kyllä oikeasti suosittelen :) Teletornikin oli upea paikka :)

7. Aivan mahtavan näköisiä kuvia teidän reissusta. Voin vain kuvitella kuinka ihan reissu teillä on ollut!

8. Ihanat kuvat.kyllä ollaan samoilla paikoilla olleet.eläntarha jäi meiltä käymättä.aikaa vaan olis tarvinnu olla enemmän. Meidän nuoret kun halus koko ajan jonnekin.
    Uusi kylpyläloma on jo mielessä.